A kultikus roadster Februárban került hozzám gyönyörű állapotban ez az 1:18-as méretű 1932-es ERTL márkájú Ford modell autó. Már ekkor tudtam, hogy rat rodot szeretnék csinálni belőle.

Első lépésként darabjaira szedtem.

Az egyik legnagyobb munka az ültetés megvalósítása volt: elöl a futómű merev hídját az alváz aljáról az alváz tetejére helyeztem, így elöl meg is oldódott. Hátul nehezebb dolgom volt, ugyanis ahhoz, hogy kellően alacsonyan tudjon ülni az autó, az alvázból ki kellett vágni egy darabot ahhoz, hogy elférjen a differenciálmű.

Miután ez is megvolt, következhetett a festés. A már jól bevált barna alapszínre hajlakk segítségével sót vittem fel, és megszáradás után jöhettek a színek, illetve a tűzfalra festés előtt matricából kivágtam és felragasztottam a rajtzászló mintát.

A motorháztetőt és a vezető felőli ajtót fémtisztára csiszoltam vízpapírral. Ekkor még úgy gondoltam, hogy ez így fog maradni, mert tetszett nagyon a fém színe, de később rájöttem – amikor már kész volt az egész design -, hogy „túl tiszta”.

A hűtőrácsot is átalakítottam: az eredeti műanyag rácsot kivettem, és csináltam egy belső betétet, ami egy vékony műanyag lap, alumínium fóliával bevonva, majd effektporral koszolva, így közelről tekintve az igazi hűtő lamelláihoz hasonlító textúrát kaptam. Ez elé kiválóan passzolt a pár forintos kínai toll króm halálfej kupakja, melyet félbevágtam, Szi-Ti lefolyótisztítóval lemarattam, majd barnára festettem. Jól jött a nyitott állkapocs, mert a fémlapokból létrehozott laprugót harapva tartja. :)

 A fényszórókat szétszedtem, a foncsort sárgára festettem, majd vékony tűfilccel rajzoltam bele az x mintát. Miután kész volt, a búrát weatheringeltem, majd két darab vékony fülhallgató kábellel vezetékeltem be.

A kormányösszekötő megalkotásához a gitárhúrokat tartó apró fémpöcköt használtam. A rudazat gémkapocsból van. A hotrodoknál alkalmazott cowl steering kormányrudazatot szintén gémkapocsból csináltam, valamint egy öngyújtó és egy karóra alkatrészeit és egy 1:24-es felfüggesztés teleszkópját használtam.

Az autó orrán lévő benzintartály egy 9 mm-es vaktöltény. A tankbeöntő nyílás felőli oldalán egy gomb, az ellenkező oldalán egy gitárhúr tartó pöcök található, amiből egy kábelen keresztül a tűzfalon lévő elosztóba jut a nafta, az elosztóból pedig a karburátorokhoz. A vízcsöveket illetve a leömlőket maszkolószalagból kivágott vékony csíkokkal bandázsoltam.

Az ültetéskor meg kellett oldani, hogy az olajdekni ne érje a talajt. Ezért kivágtam belőle egy 4 mm vastag darabot, majd sztirollappal zártam. Később összetalálkoztam egy tollal, melynek akasztója egyből felidézte bennem a deknivédőt, így helyet is kapott a motor alján. A gyertyakábelek UTP vezetékek, melyek egy toll alkatrészbe futnak, ami az elosztót imitálja.

A benzinvezetékek szintén UTP kábelek. A gázbovden egy gitárhúr. A kipufogóvégekhez alumínium csövet használtam, melyet srégen csiszoltam.

A motorháztető-lefogató szíjakat és a beltérben lévő biztonsági öveket sebtapaszból készítettem. A csatok forrasztó cinből készültek. A motorháztető belsején, a műszerfalon, az ajtókon és a padlón lévő rendszámok egyenként (!) felragasztott matricák.

Az ülés huzata egy farmernadrág szára kifordítva. Az ajtó belsején lévő kilincs forrasztó cin, a behúzó kötél egy ruhacímke madzagja. Bevezetékeltem réz vezetékkel a fékeket és mind a négy kerékhez réz alátéteket ragasztott féktárcsa gyanánt. A hátsó teleszkópok egy 1:25-ös teherautó első teleszkópjai, a spirál rugókat forrasztó cinből hajtogattam.

A kész autóról több képért kattints a fotóra:

Két hónap alatt készült el, minden rászánt percet élveztem.

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti