AzsGrafiklab

The Beach Cruiser - VW T2




Hosszú-hosszú kihagyás és távollét után, végre újra itt vagyok, hogy ismét megoszthassak veletek néhány olyan ötletet, amit később Ti is alkalmazhattok majd.

Az alanyom egy Welly márkájú 1/24-es méretarányú fém modell. Mondhatni, ez egy hosszadalmasabb folyamat eredménye, hisz már több mint egy éve készül. Illetve csak néha hozzányúltam, egészen mostanáig, amíg végre vettem a bátorságot, hogy teljesen átalakítsam.

Az eredeti állapot, ahogyan hozzám került

Sokáig állt a polcon, de nem nyugodtam és csak annyit akartam, hogy kicsit átalakítom a futóművet. Kicsit le szerettem volna ültetni. Ezt hamar meg is oldottam, a műanyag padlólemezbe máshova fúrtam a kerekek tengelytartó lyukait. Már hasalt is a verda, elégedett is voltam. Egy darabig :)

Vissza is került pár hónapra a polcra. Aztán elkezdte izgatni a fantáziámat a tető műanyag betéte. Kivehető. Egyből eszembe jutott a bogarakon és egyéb léghűtéses vw modelleken lévő elhúzható bőrtető, a FALTDACH. Meg kellett csinálnom, éreztem a késztetést. A bőrhöz a könyvek kötésekor használt műbőrt használtam, a lamellás szerkezethez pedíg fém kapcsot, melyre rávarrtam az anyagot. Ugyanebből a műbőrből később csináltam egy felcsavarható ponyvát is napfogóként az elhúzható oldalajtó felé.

Galériában nézhetitek a tető átalakítását:

Ezután már magától értetődő volt, hogy a belsejéhez is hozzá kell nyúlni. A második üléssort kivettem és megfordítottam, balsafából és először egy jégkrémes pálcika fa spatulájából készítettem egy asztalt. A raktér szőnyege egy gyújtó bevonata volt, amelyre ráragasztottam, az airride pumpát és egyebeket / ha nem írom le, úgysem jöttök rá, mik akartak azok lenni :) :) :) /. Hát igen, szerencsére később attól is megváltam. 

Ezzel késznek is tekintettem és visszakerült a helyére. Hosszú hónapokat pihent. Közben egész kis csapat parkolt köré a polcon, de valahogyan mindig csak a rat stílus nyert. Körülötte minden verda rozsdás és lelakott volt. Egyedül ez volt gyári fényezésű. Úgy voltam vele, hogy nem is baj, kell oda egy szép is. Amikor már kellő mennyiségű makettet készítettem, és belefogtam egy igen nagy projektbe, egy diorámába, kellett egy kis szünet, pihenő, amikor mást csinálsz, elvonatkoztatsz, nem érzed azt, hogy amit csinálsz, kötelesség.

Pihenőként végignéztem a polcon, mit lehetne átfaragni és ekkor megpillantottam a pofátlan módon tiszta és csillogó T2-t. Gondoltam magamban: "Most már nem úszhatod meg, eddíg sajnáltalak elrontani, de ha így maradsz, a többiek kiközösítenek!" :)

Tartsatok velem a következő részben is, ahol a drasztikus átalakulásról olvashattok.

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti

Tovább
1

Szépségből szörnyeteg-Ford Roadster RatRod



A kultikus roadster Februárban került hozzám gyönyörű állapotban ez az 1:18-as méretű 1932-es ERTL márkájú Ford modell autó. Már ekkor tudtam, hogy rat rodot szeretnék csinálni belőle.

Első lépésként darabjaira szedtem.

Az egyik legnagyobb munka az ültetés megvalósítása volt: elöl a futómű merev hídját az alváz aljáról az alváz tetejére helyeztem, így elöl meg is oldódott. Hátul nehezebb dolgom volt, ugyanis ahhoz, hogy kellően alacsonyan tudjon ülni az autó, az alvázból ki kellett vágni egy darabot ahhoz, hogy elférjen a differenciálmű.

Miután ez is megvolt, következhetett a festés. A már jól bevált barna alapszínre hajlakk segítségével sót vittem fel, és megszáradás után jöhettek a színek, illetve a tűzfalra festés előtt matricából kivágtam és felragasztottam a rajtzászló mintát.

A motorháztetőt és a vezető felőli ajtót fémtisztára csiszoltam vízpapírral. Ekkor még úgy gondoltam, hogy ez így fog maradni, mert tetszett nagyon a fém színe, de később rájöttem – amikor már kész volt az egész design -, hogy „túl tiszta”.

A hűtőrácsot is átalakítottam: az eredeti műanyag rácsot kivettem, és csináltam egy belső betétet, ami egy vékony műanyag lap, alumínium fóliával bevonva, majd effektporral koszolva, így közelről tekintve az igazi hűtő lamelláihoz hasonlító textúrát kaptam. Ez elé kiválóan passzolt a pár forintos kínai toll króm halálfej kupakja, melyet félbevágtam, Szi-Ti lefolyótisztítóval lemarattam, majd barnára festettem. Jól jött a nyitott állkapocs, mert a fémlapokból létrehozott laprugót harapva tartja. :)

 A fényszórókat szétszedtem, a foncsort sárgára festettem, majd vékony tűfilccel rajzoltam bele az x mintát. Miután kész volt, a búrát weatheringeltem, majd két darab vékony fülhallgató kábellel vezetékeltem be.

A kormányösszekötő megalkotásához a gitárhúrokat tartó apró fémpöcköt használtam. A rudazat gémkapocsból van. A hotrodoknál alkalmazott cowl steering kormányrudazatot szintén gémkapocsból csináltam, valamint egy öngyújtó és egy karóra alkatrészeit és egy 1:24-es felfüggesztés teleszkópját használtam.

Az autó orrán lévő benzintartály egy 9 mm-es vaktöltény. A tankbeöntő nyílás felőli oldalán egy gomb, az ellenkező oldalán egy gitárhúr tartó pöcök található, amiből egy kábelen keresztül a tűzfalon lévő elosztóba jut a nafta, az elosztóból pedig a karburátorokhoz. A vízcsöveket illetve a leömlőket maszkolószalagból kivágott vékony csíkokkal bandázsoltam.

Az ültetéskor meg kellett oldani, hogy az olajdekni ne érje a talajt. Ezért kivágtam belőle egy 4 mm vastag darabot, majd sztirollappal zártam. Később összetalálkoztam egy tollal, melynek akasztója egyből felidézte bennem a deknivédőt, így helyet is kapott a motor alján. A gyertyakábelek UTP vezetékek, melyek egy toll alkatrészbe futnak, ami az elosztót imitálja.

A benzinvezetékek szintén UTP kábelek. A gázbovden egy gitárhúr. A kipufogóvégekhez alumínium csövet használtam, melyet srégen csiszoltam.

A motorháztető-lefogató szíjakat és a beltérben lévő biztonsági öveket sebtapaszból készítettem. A csatok forrasztó cinből készültek. A motorháztető belsején, a műszerfalon, az ajtókon és a padlón lévő rendszámok egyenként (!) felragasztott matricák.

Az ülés huzata egy farmernadrág szára kifordítva. Az ajtó belsején lévő kilincs forrasztó cin, a behúzó kötél egy ruhacímke madzagja. Bevezetékeltem réz vezetékkel a fékeket és mind a négy kerékhez réz alátéteket ragasztott féktárcsa gyanánt. A hátsó teleszkópok egy 1:25-ös teherautó első teleszkópjai, a spirál rugókat forrasztó cinből hajtogattam.

A kész autóról több képért kattints a fotóra:

Két hónap alatt készült el, minden rászánt percet élveztem.

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti

Tovább
0

Az elhagyatott ’56 Chrysler dioráma – II. rész



azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Mai cikkemben eljutunk a teljesen befejezett állapotig. Amint azt az előző cikkben ígértem ma a rakteret, a belteret és a környezetet mutatom be.

Raktér

Ezzel kezdem, mert ez csak pár apróság, így gyorsan túl leszünk rajta. :) A csomagtérből hiányzott az eredeti burkolat, egy félbevágott kerék volt középre beragasztva. Kivágtam egy hasított bőr darabot, ami illett az üres helyre. Papírra nyomtatott régi kólás rekeszt ragasztottam balsafa darabokra – ez adja a ládikát, melyben egy tollból származó rugó kapott helyet. A hasított bőrt víz és pasztellkréta por keverékével koszoltam be. Ezután a faleveleket hajlakkal fixáltam, ami szárított petrezselyemzöld.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Beltér

A padlón pillanatragasztóba szórt homokot használtam. Ez azért jó, mert lefestve a padlószőnyegekhez hasonló textúrát ad. A tető vinyl burkolatának színével megegyező színűre festettem a padlót. Első ülések hiányában kivettem a hátsót, majd ezt helyeztem előre. A hátlapot egy szortimenter doboz belső elválasztó műanyag lapjából készítettem. A hátsó (illetve most már első) ülésen szintén alkalmaztam a maszkolószalagot. Méretre vágtam, majd benyomkodtam az összes eredeti résbe, ezután ugyanazt a vörös színt használtam, mint a tetőnél és a padlónál.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Száradás után szikével szakadásokat vágtam bele, melyeket ragasztó és homok keverékével tömtem be, hogy lemodellezzem a szivacs matériáját. A hátsó ülés helyét egy nyakkendő belső merevítő len anyagával vontam be. Az oldalsó ajtóburkolatokat, műszerfalat és kormányt víz és bézs pasztellkréta por keverékével weatheringeltem. Néhány kinyomtatott újságpapír, plakát, doboz és cigis doboz adja meg az autentikus „otthagyott autó” életérzést. A tető belső kárpitját egy leszázalékolt munkásnadrágom farzsebének anyagából készítettem, melyet szikével vagdostam be és a jól bevált pasztellkréta por + víz elegyével koszoltam össze.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Az utas oldali törött szélvédőt igazi üvegből készítettem. Az egyik oldalára celluxot ragasztottam, majd a másik oldalról egy pontozó és egy kalapács segítségével betörtem. 

Környezet

Alapként egy régi műszőr takarót vetettem be, aminél akrilfestékkel színezve értem el a dús fűpamacsok hatását, de erről részletesen ITT olvashattok. Miután elkészült a fűtakaró, ragasztópisztoly segítségével a fa talapzatra ragasztottam.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Az autó körül elhelyezett fém reklámtáblák fotópapírra nyomtatott logók, amiket 0,33-as alumínium kólás dobozok darabjaira ragasztottam. A rozsdásítás itt is a már megszokott módon történt: pasztellkréta por + hajlakk. Növények. Hát igen, megint a "ne dobjunk kis semmit" elvén, az egyik nap az erkély balkonládájából kiástam pár kiszáradt növényt. Köztük volt egy tarkalevelű kecskerágó is. Amint kiástam, láttam, hogy a törzse akár egy igazi fáé. Csak kicsiben. Így nem volt kérdés, mi lesz belőle. A tözs adott volt, de a lombot meg kellet csinálni. Egy ékszertartó doboz párnácskájából szedtem ki a fehér vattaszerű anyagot. Ezt barna és világoszöld festékkel fújtam le. A törzsbe lyukat fúrtam és egy fém drótot ragasztottam bele. Ez a fixáláskor tartja a talapzaton a növényt.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Ezután a lefestett, megszáradt lombokat a törzsre pillanatragasztóval rögzítettem.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Amikor minden lomb a helyére került, jöhettek a falevelek. Szárított petrezselymet és oregánót használtam. Az első szép zöld, a második kissé fakóbb színű. Hajlakk segítségével fixáltam.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Ezután a kiásott növény gyökeréből is alkottam kisebb kúszónövényeket.

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Ezzel ekészültnek nyílváníthatjuk diorámánkat, bár még azért lenne mit csinálni rajta. :) Mindig van egy újabb ötlet, amivel lehetne még egy kicsit cicomázni a művet. :)

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Az utolsó képre kattintva galériát láthattok:

azsgrafiklab diorama handmade diy scalemodel weatheredmodels Chrysler abandoned barnfind

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti

Tovább
0

Az elhagyatott ’56 Chrysler dioráma – I. rész



azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

Úgy gondoltam, hogy részletesen bemutatok nektek egy dioráma építést egészen a kezdetektől (alapoktól) a kész állapotig. Mivel azonban túl hosszúra sikerült a bejegyzés, ezért két részletben olvashatjátok.

 Kezdésnek egy 1956 Chrysler 300B-t kaptam ajándékba egy barátomtól. Már többször dolgoztam neki, hálája jeléül küldte ezt az 1:18 méretarányú fém autómodellt. Hiányos állapotban került hozzám és átalakítva. Hiányzik belőle a motor és nincsenek kerekei. Kiváló alap egy „elhagyatott autó”-stílusú dioráma készítéséhez!

Szokásommal ellentétben nem távolítottam el a fényezését Szi-Ti lefolyótisztítóval, hanem megmaradt a matt fekete festékréteg. (Különben Szi-Ti lefolyótisztító langyos vízben feloldva bármilyen makettről, modellről 1-2 óra alatt leoldja a festéket, miközben a műanyagot nem bántja. Erről majd egy másik cikkben beszámolok.)

A Chrysler 300B-n szétszedés után barna festéket használtam, akrilt, melyet szivacs segítségével pamacsoltam fel. Miután megszáradt a szín, a sós technikát alkalmaztam (erről ITT olvashattok részletesen). Az alapszín mentazöld lett, a jobb oldali és a csomagtér ajtó kék színűre fényeztem. Száradás után visszakapartam a sót, előbújt a rozsda szín, de később mindét oldalt kimaszkoltam, és az öv-vonal alatt világoskékkel átfestettem. Ezt csiszolóvászonnal véknyítottam, míg elő nem tűnt az eredeti szín.

azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

A rozsdát barna, vörös pasztellkréta por keverékével és fixálóanyag gyanánt hajlakkal emeltem ki. A motorháztetőnél számomra új technikát próbáltam ki: az eredeti fekete festékre kívül négy különböző színű festéket fújtam. A színeket egyenként hagytam megszáradni. Miután teljesen megszáradtak a rétegek, finom szemcséjű csiszolóvászonnal visszacsiszoltam; így kaptam meg a kopottas hatást.

azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

AZ eredeti króm alkatrészek matt feketére fújva kerültek hozzám, amiket én bézs színűre fújtam, ezeken is hajlakkot használtam, ecsettel felkenve, majd beleszórva a rozsda színű pasztellpor keveréket.

azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

A vezető felőli első fényszórónál szerettem volna imitálni a vezetéken lógó fényszóró foncsort. Sokáig gondolkodtam, hogy miből legyen, amíg meg nem láttam a feleségem étrend kiegészítő tablettájának gyógyszeres levelét. Gyorsan körbevágtam egy üreset, bepróbáltam a helyére és pont stimmelt! :) Belülről króm filccel, kívülről barna és fekete festékkel, valamint bézs színű pasztellkréta porral színeztem. A kábelt egy régi fülhallgatóból szedtem ki.

azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

A tetőről: első lépésként barnára festettem. Szerettem volna a régi amerikai autók vinyl bevonatú tetejét létrehozni. Ehhez nagyon egyszerűen maszkolószalagot használtam: a tető közepére egy egész csíkot tettem, majd a két oldalsót az ablakoknál körbeszabtam, viszont a középső csíkra 2 mm-t ráhagytam oldalanként.

azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered modelsazsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

Ezután bordóval lefestettem az egészet, majd száradás után szikével vagdostam meg a papírt, és hajtottam vissza olyan állásba, mintha az idő rágta volna meg a műbőr tetőt. A felszakadt részek réseiben is barna és vörös pasztellkréta por+ hajlakk keverékét alkalmaztam. Végül a tetőn és az üvegek alsó részein vízzel elkevert bézs pasztellkréta port csepegtettem, hogy visszaadjam az eső és por nyomait.

azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

Lemodelleztem az akkoriban még használatos ős-klímát is. Levegő hűtésére egy belső propellerrel ellátott cső állt rendelkezésre, ami az oldalsó szűk nyílásán keresztül fújta be a hűvös levegőt. Ezt egy blokkszalag tartó műanyag csőből, egy gagyi kínai játékautó kerekéből és egy kis darab sztirolból oldottam meg. A cső végét egy bútorcsavar takaró műanyag kupakkal zártam.

azsgrafiklab diorama diy abandoned miniatures barnfind diorama chrysler300b weathered models

Tartsatok velem a következő cikkemben is, amikor a csomagtérről, a beltérről és a környezetről írok nektek.

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti

Tovább
0

3 Lakásdekor ÚJRAHASZNOSÍTVA



Mit keres egy posztban a képkeret, a keritésléc, a sárgadinnye és a bor? Ma erről olvashattok nálam.

Festmény és bor

Már egy jó ideje a környezetemben mindenki be van izzítva, hogy ne dobjon ki semmit, gyűjtögessen, "mert az még Zsoltinak jó lehet, biztosan csinál majd belőle valamit". Hála a lomtalanításoknak és annak, hogy sok ember nem úgy gondolkodik, mint én (inkább kidobja, minthogy újrahasznosítaná), tetemes mennyiségű bóvli festmény áll rendelkezésemre, amit azonnal eltávolítok és máris van egy szuper keretem. Ezeket előszeretettel használom a diorámáim alapjaként, fotómániás házaspár lévén a lakás összes helyiségében, mindenféle színben találhatunk belőlük a képeinkkel együtt. Egy nap a feleségem felvetette, hogy kellene egy parafatábla, amire kitűzhetnénk a receptjeinket, üzeneteinket, teendőinket. Azonnal kaptam az alkalmon, végre ismét alkothatok és természetesen a vásárlás lehetőségét rögtön kizártuk. Az alapot kettő képkeret adta. Az alsó egy snassz, egyszerű, míg a felső egy autentikusabb darab. Fehérre festettem őket, de a felsőt csak szivaccsal pamacsoltam, hogy néhol kilátszódjon az eredeti aranypor szín, így elérve a rusztikus hatást. Ezután jött a belső. Nem szerettem volna parafa darabot venni, mert 1. azt meg kell venni, 2. nem kreatív. Így a barátok, szülők, ismerősök és a munkahelyem (pincér vagyok) segítségét kértük. Miután összegyült a megfelelő mennyiségű (150-160db) borosdugó, egyenként felragasztottam egy méretre vágott funérlapra, majd nyakonöntöttem egy jó adag Pentart lakkal. Így szinte egybeforrtak, egyneművé váltak.

Sárgadinnye és fűszerek

Szeretem a lenti kisboltot. Minden van. Komolyan. Rengeteg előnye van, de itt most nem az egy négyzetméterre jutó 70-80-féle termékre gondolok elsősorban, hanem arra, hogy ami szükségtelen, az nem egyből a kukában landol, hanem a szeméttároló ajtaja előtt. Tudják, hogy sok olyan emberke van, aki pakol, költözik, szortíroz, így mindig kellenek dobozok, ládák. Meg vagyok én. Egy nap sietve felmarokltam két sárgadinnyés ládikát. Mire ők megérdezték: - Mire kell az neked? Mire én: - Alkatrésznek. Gondolhatjátok, hogy néztek rám. :) Akkor még úgy gondoltam, hogy majd a diorámáimhoz jó lesz tetőlécnek, vagy valaminek. Egészen egy esti főzésig. Amikor már ötödjére kerestük a fűszereket, mert mindegyik egymás mögött volt, akkor pattant ki az ötlet: KELL EGY FŰSZERPOLC! Másnap is lementem a bolt elé és még volt belőle. Kettőt használtam keretként, még kettőt a polcocskáknak. A belső oldalakat matt fehérre festettem, de kívül meghagytam a szép mintákat. Azóta is imádjuk.

Elsüllyedt kerítésléc, vagy balkondekor

A feleségem szülőházának udvarán szeretek sétálgatni, mert egy élet alatt összegyűjtött, „majd jó lesz egyszer valamire”-típusú kacatok között potenciális alkotási hozzávalókra bukkanhatok. Ilyenek voltak azok a korhadt deszkák is, amelyek már félig a földbe merültek az évtizedek során.

Ahogy rájuk néztem, egyből egy régi pajta ajtaját vizualizáltam. Kiszedtem a földből őket és sorbarendezgettem. Miután hazahoztuk, egy tisztítás után összeszegeltem a leceket, majd Annie Sloan és Vintage Paint matt krétafestékekkel, száraz ecset technikával színeztem a sötétebb darabokat. A világosabbakon az eredeti több tíz éves festék maradványait meghagytam. Erre került fel Pent Art és Lignocolor festékekkel a fa minta és a madárkák, melyek minket jelképeznek, és reméljük, hamarosan odafesthetek melléjük egy kis fiókát is. :)Végül Pinty Plus Chalk Finish Spray Paint-tel zártam a folyamatot, hogy bírja a kinti időjárás viszontagságait.

Ami másnak fölösleges, az nekünk hasznos lehet. Mielőtt kidobsz valamit, gondold át mire tudnád felhasználni!

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti

Tovább
0
«
12