Az eddigi legösszetettebb diorámám. Négy hónap alatt készült el, minden percét élveztem és közben érdekes dolgokat használtam fel.

 Az autó:

Az egész egy 1/18 as méretű maisto modellel kezdődött. Egy csere alkalmával került hozzám az 1967es Chevy Camaro. Már ekkor tudtam, hogy nem kerülheti el a junkyard stílust. Személyes kedvencem lett ez, szinte minden modellem így készül. A szokott eljárással kezdtem: szétszedtem, majd ahol kellett, meghajtogattam a kasznit. Ezután jött a barna alap, és itt-ott egy kis fekete is, ahol mélyíteni akartam a rozsda színét. Akril festéket használtam szivaccsal. Száradás után hajlakkal fújtam le, amibe sót szórtam. Miután rászáradt, jöhettek a színek, melyekhez palackos festékeket használtam. Száradás után a só visszakaparásával feltűnt a rozsda színe, melyet Revell weathering porral finomítottam.

A tető műanyag volt. Megolvasztottam kicsit és benyomtam, mivel erre raktam az egyik felnit, rugót(egy tollból), fadeszkákat.... "Az idők során" behorpadt a súlyuk alatt. A motortér is kapott a weathering porból, a kis rongy egy nyakkendő selyemanyagán belüli posztó.

A dioráma:

Egy kb 60x40 cm méretű fa képkeret adta az alapot. Erre került alapként egy sztirollap. Egy másik lapból készült el az aszfalt, melyet szikével alakítottam. Az épület felőli élét klopfolóval vertem szét, hogy egyenetlen legyen :) Persze utána elfedtem a homok és tapétaragasztó keverékével, szóval ez fölös meló volt :) A tapétaragasztós homokba szórtam még itt-ott egy kis leturmixolt műfüvet és egy kis használt zöldtea füvet.

Az épület:

Az alap ismét sztirol. A négy sarkán lévő tartóoszlopok kínai evőpálcák. A lábazat szintén sztirol, amibe szike segítségével vágtam téglamintát, természetesen egy kis klopfolás után, hogy meglegyen a struktúra.

Az oldalfalak hullámkarton-lapok. Két rétegben, hogy a belső fal ne színeződjön el a külső festésekor. A tető kerete fából van (a kisbolt sárgadinnye hordó ládikájának anyaga). Erre jött a hullámkarton borítás.

Az eresz egy kiszuperált alu antenna. Néhol kicsit benyomtam, ahol a szerelő kiélhette a "...megint nem ment be az a féltengely a helyére...!" és hasonló kirohanásait.... :) Az ajtók sztirolból, fa pálcából készültek, a zsanérok drótból.

A beltér világítása 3-3 led almatúránként. A búra egy fülhallgató volt fénykorában. Az autó évjáratának megfelelő plakátokat nyomtattam, hogy visszaadjam a kor szellemét.

A környezet:

A kerti pottyantós és a garázs oldalán lévő villanyóra is sztirolból van. Mindkettő fontos része az egésznek, mivel az elektronikát ők rejtik. A wcben az elem, a kapcsolószekrényben a kapcsoló.

A vezetékek a homok alatt futnak. A villanyoszlop is kapott egy ledet. Az alja egy blokkszalag tartó műanyag csövecske. Ebbe állítottam az alu antenna másik felét. A keresztgerendák sztirolból, a vezetékek forrasztó cinből, az áramszedők gombostűből vannak. Az oszloptartó oldalmerevítő egy műanyag hústű volt.

A képre kattintva galéria nyílik meg:

Remélem inspirációt nyújtottam ismét. Mégtöbb képet találtok a készülés folyamatáról ITT !

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti