Összegyűjtöttem nektek 10 egyszerű fogást, jó ötletet, amit alkalmazva Ti is szebbé, egyedibbé tehetitek makettjeiteket. A legjobb az egészben, hogy nem kell hozzájuk semmi különleges hozzávaló, minden körülöttünk van.

1. Defektes, leeresztett gumi

Sokáig kerestem a módját, miként tudnám visszaadni a már 10 éve kert végében hagyott verda kerekeinek designját. Sokan mást is használnak, például melegítik és fogóval összenyomják. Nekem a képen látható variáns jött be nagyon. Kivágsz az oldalfalak mentén egy cikket, ragasztózod, rányomod egy műanyag lapra. Amikor megkötött a ragacs, körbevágod a müanyag lapot, fested és készen is vagy. :)

Nekem már többször bevált és ezek után is alkalmazom majd.

2. woody kasztni

Már régóta motoszkál a gondolat, hogy kellene egy woody verda. A képlet nagyon egyszerű. Maszkolószalaggal leveszed a méretet. Ezt felviszed egy balsafa lapra és kivágod, majd a helyére ragasztod. Keretként más tónusú fát használnék, az éttermi fa hústű kiváló lehet.

3. Kéttónusú festés kiemelése

Ha már megvan az alapszín, kimaszkoltad a verdát és lefestetted a másik színnel is, könnyen látványosabbá teheted, ha kontúrvonalat is használsz. Bármilyen színű alkoholos tűfilc jó lehet.

4. Ablakélek festése

Sokszor jártam úgy, hogy megfolyt a festék, bekoszoltam belülre, vagy kívül a kasznira a festékkel. Pedig csupán az ecsetet kell máshogyan használni. Jól jött volna az elején ez a tipp. :)

5. Ajtók kivágása

Na ez egy mókás dolog. Nem igazán mertem belefogni, addig, míg nem találtam a makettek között egy olyat, amire azt mondtam: ha elrontom, sincs baj. A lényeg, hogy egy erős fényforrással átvilágítod a müanyagot. Belülről kezded és kívülről fejezed be, óvatosan.

Egy gasser építésekor próbáltam ki először, nem rossz, bár nagyon stresszeltem, hogy elrontom majd. :)

6. Segédkeret egyszerűen

A gyorsulási versenyeken a nagyon erős tuningvasaknak plusz támaszték kell, mivel olyan sok a lóerő, hogy startoláskor akár a tetejükre is fordulhatnak. A keret ezt előzi meg, nem engedi, hogy túl magasra emeljék a hátsókerekes verdák az orrukat. Ha méretpontosat akarsz, de nehéz lemérni a helyét, csak egy kockás füzetre van szükséged (tudom, négyzetrácsos). :)

7. Kerékjárati ív nagyobb gumikhoz

Ha te is az az átalakítós tipus vagy, akkor már biztosan belefutottál abba a nehézségbe, hogy nem fér be a nagyobb kerék az eredeti helyre. Hát csinálj újat!

8. Gumifeliratok festése

Próbáltam már én is 3nullás ecsettel, filctollal, de mindíg befolyt valahova a festék ahová nem kellet volna. Mostmár tudom, hogy nem kell egyéb mint egy pecsét gumidarabja. Ha az nincs jó a radír is.

9. Saját weathering porok

Már jópár cikkben előkerült, de ismét le kell írnom. Nagyon olcsó és megtévesztésig hasonlít a drága effektporokra: a pasztellkréta. Lereszelve is tök jó, bár én a szikémet szoktam használni. Hosszanti irányban lefelé húzom a pengét a kréta oldalán. Óvatosan, nem kell nagyon erősen nyomni, mert hamar törik.

Kép forrása: Pinterest

+1. Kerékjárati ív átalakítása

Nem csak befelé, hanem kifelé is szélesíthetsz a kerékjáraton. Bevagdosod, és kihajtod. A végén kitömítőzöd és csiszolhatod. Így megmarad az eredeti vonalvezetés.

Mondjuk én a szűkös eredeti kerékjárati ívet nagyobbra vágtam, majd egy Finlandiás üveg kupakzáró műanyag karimáját ragasztottam be és azt dolgoztam egybe pillanatragasztóba szórt szódabikarbónával. Azt is lehet ugyanúgy csiszolni száradás után.

Remélem segítettem pár sorstársamnak. 

Örülök, hogy olvastál, várd a következőt! ;)

Zsolti

Rajzolt képek forrása: scaleautomag.com